...The T-50/Su-57's degree of low observability has always been in question. It is one of the most hotly debated topics on military aviation forums and I have described how the design balances some stealthy attributes against other features and weaponry, as well as cost and production capabilities. But time and time again India seems to have been doubtful that the base aircraft design could meet their FGFA requirements.
PUBLIC DOMAIN: This notorious photo alone has been the subject of hot debate as to the T-50's radar signature, especially where it matters most, head on. A jet's fan face produces a massive radar signature. Modern high-performance stealthy aircraft designs use "S" shaped ducts to hide their engines from most or all line of sight aspects, with radar return scrambling baffles being built under the duct surface scrambling returns even more. Some aircraft, like the Super Hornet, use a slotted baffle that covers the fan faces of their engine, which are hidden only partially by the aircraft's duct shape. This measure reduces the aircraft's frontal radar signature, but it is less effective than an s shaped duct and may impact certain aspects of engine performance. Many other features on the T-50 also put a high level of low observability in doubt.
...
http://www.indiandefensenews.in/2018/04 ... urner.htmlИндия лишила Россию Су-57
Программа FGFA стартовала в 2007 году, ее основными подрядчиками стали «Сухой» с российской стороны и Hindustan Aeronautics с индийской. Страны договорились о создании истребителя пятого поколения на базе российского Су-57. В рамках первого этапа программы стоимостью 295 миллионов долларов был разработан дизайн индийского истребителя, но далее проект FGFA не продвинулся из-за множества разногласий, возникших между сторонами.
Россия рассматривала партнерство с Индией по созданию истребителя пятого поколения в качестве основного источника финансирования серийного выпуска Су-57. В апреле 2018 года сообщалось, что Россия завершила модернизацию устаревшего двигателя для Су-57.
https://lenta.ru/news/2018/04/23/su57/В провале Су-57 обвинили F-35
нформация о незаинтересованности Индии в реализации совместного с Россией проекта FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft), предполагающего создание на основе Су-57 первого индийского истребителя пятого поколения, является вбросом, организованным американскими корпорациями, сообщил РИА Новостиглавный редактор журнала «Национальная оборона» Игорь Коротченко.
«Вбросы о незаинтересованности Индии в проекте создания истребителя пятого поколения FGFA вместе с Россией можно расценивать как проявление недобросовестной конкуренции со стороны американских авиакорпораций — Lockheed Martin и Boeing», — сказал эксперт.
Коротченко отметил, что «сегодня идет целенаправленная кампания против российско-индийского военно-технического сотрудничества, учитывая, что США активно продвигают новейшие версии своих боевых самолетов на индийский рынок» и планируют в дальнейшем поставлять в Индию истребители пятого поколения Lockheed Martin F-35 Lightning II
https://lenta.ru/news/2018/04/26/su57/